Logo NovaTraining

Všeobecné obchodné podmienky

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú a stanovujú podmienky, za ktorých spoločnosť NOVA TRAINING s.r.o., Popradská 86, 040 11 Košice, IČO: 36 195 219, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka: 11315/V a partnerská spoločnosť TAMYREX s.r.o., Karlovarská 2, 040 11 Košice, IČO: 48 111 929, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č. 37500/V (ďalej spoločne len „Poskytovateľ“) poskytuje služby a to formou: odborného školenia, odborných seminárov, odborných workshopov, konferencií, akreditovaného vzdelávania (ďalej len „Služby“).

1.2. VOP zároveň upravujú práva a povinnosti užívateľov Služby (ďalej len „Užívateľ“) a stanovujú podmienky, za ktorých im Poskytovateľ poskytuje Služby.

2. ÚVODNÉ USTANOVENIA

2.1. Poskytovateľ je poskytovateľom Služby Užívateľovi vo forme odborných školení, odborných seminárov, workshopov, konferencií, akreditovaného vzdelávania, a to v prezenčnej alebo on line forme.

2.2. Užívateľom Služby je fyzická alebo právnická osoba, ktorá využíva Služby poskytované Poskytovateľom.

2.3. Užívateľ je povinný pred začatím využívania Služby – prihlásením sa na vzdelávacie podujatie vyplnením a odoslaním prihlášky, oboznámiť s VOP a vysloviť s nimi výslovný súhlas.

2.4. Informácie o cenách Služby, organizačných a iných podmienkach sú zverejnené na webovom portáli Poskytovateľa a ostatné informácie sa nachádzajú vo VOP Poskytovateľa.

3. OBJEDNÁVANIE SLUŽBY A UZATVORENIE ZMLUVY

3.1. K uzatvoreniu predbežnej (nezáväznej) dohody dochádza v prípade, kedy Užívateľ – záujemca o Službu vyplní prihlášku na webovej stránke Poskytovateľa a odošle ju spôsobom uvedeným na webovej stránke (napr. emailom, cez formulár). Do prihlášky Užívateľ uvedie všetky požadované údaje a potvrdí oboznámenie sa a súhlas s týmito VOP a so spracúvaním osobných údajov v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov Poskytovateľa. Odoslaním prihlášky Užívateľ potvrdzuje, že akceptuje cenu za poskytovanú Službu podľa aktuálneho cenníka zverejneného na webovom portáli www.novatraining.sk.

3.2. Po prijatí prihlášky Poskytovateľ Užívateľovi elektronicky potvrdí jej prijatie a spravidla vystaví faktúru (resp. preddavkovú faktúru alebo poskytne iné platobné inštrukcie), na základe ktorej Užívateľ uhradí cenu Služby. Najneskôr deň pred plánovaným začiatkom realizácie Služby (pokiaľ okolnosti neumožnia inak) Poskytovateľ zašle Užívateľovi podrobnejšie organizačné pokyny.

3.3. Zmluva o poskytnutí Služby medzi Poskytovateľom a Užívateľom sa považuje za záväzne uzatvorenú momentom:
    a) pripísania plnej ceny Služby (alebo prvej splátky, ak bola dohodnutá) na účet Poskytovateľa, alebo
    b) doručením písomného potvrdenia (napr. formou tzv. „Oznámenia o schválení žiadosti“ alebo obdobného dokumentu) o schválení úhrady kurzovného príslušným Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len „ÚP“) Poskytovateľovi, ak je Služba financovaná týmto spôsobom,
podľa toho, ktorá z uvedených skutočností nastane skôr.

3.4. K uzatvoreniu zmluvy môže výnimočne dôjsť aj účasťou Užívateľa na Službe bez predchádzajúcej registrácie, ak to Poskytovateľ umožní. V takomto prípade Užívateľ vyplní prihlášku a uhradí cenu Služby na mieste alebo na základe dodatočne vystavenej faktúry.

4. CENA, PLATOBNÉ PODMIENKY A PREDPOKLADY ÚČASTI

4.1. Cena za poskytovanie Služby Užívateľovi je stanovená cenníkom Poskytovateľa, zverejneným na webovej stránke www.novatraining.sk a platným v čase odoslania prihlášky Užívateľom.

4.2. Poskytovateľ je platcom DPH a všetky ceny uvedené za poskytovanie Služby sú konečné a zahŕňajú DPH v zákonnej sadzbe, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.

4.3. Cenu za Službu je možné uhradiť spôsobmi uvedenými na webovej stránke Poskytovateľa alebo v zaslaných platobných inštrukciách (napr. prevodným príkazom, v hotovosti v sídle Poskytovateľa, ak je táto možnosť ponúkaná).

4.4. Cena za Službu musí byť pripísaná na účte Poskytovateľa najneskôr v deň plánovaného začatia poskytovania Služby, pokiaľ nie je v platobných inštrukciách alebo dohode o splátkach uvedené inak. Neuhradenie ceny včas môže byť dôvodom pre neumožnenie účasti Užívateľa na Službe.

4.5. V prípade, ak Poskytovateľ umožní úhradu ceny za Službu v splátkach, musia byť jednotlivé splátky uhradené v termínoch dohodnutých v splátkovom kalendári alebo v platobných inštrukciách. Spravidla platí, že prvá splátka musí byť uhradená najneskôr v deň začatia poskytovania Služby a celá cena musí byť uhradená najneskôr do dňa ukončenia poskytovania Služby, pokiaľ nie je stanovené inak. Neuhradenie splátok včas môže viesť k pozastaveniu poskytovania Služby alebo k nevydaniu osvedčenia/certifikátu až do úplného uhradenia ceny.

4.6. Zodpovednosť za predpoklady: Poskytovateľ nezodpovedá za to, či Užívateľ spĺňa vedomostné, technické, jazykové alebo iné predpoklady, ktoré sú odporúčané alebo požadované pre úspešné absolvovanie Služby a ktoré sú uvedené v popise Služby na webovej stránke Poskytovateľa alebo v iných informačných materiáloch. Užívateľ je povinný sa s týmito predpokladmi dôkladne oboznámiť pred odoslaním prihlášky a sám posúdiť svoju spôsobilosť. Prípadné reklamácie z dôvodu nespĺňania týchto predpokladov nebudú akceptované.

5. PRÁVA A POVINNOSTI UŽÍVATEĽA

5.1. Užívateľ sa zaväzuje poskytnúť v prihláške a objednávke pravdivé, úplné a presné identifikačné a osobné údaje a v prípade ich zmeny tieto neodkladne oznámiť Poskytovateľovi.

5.2. Užívateľ súhlasí a berie na vedomie, že sa bude počas poskytovania Služby riadiť pokynmi Poskytovateľa a dodržiavať tieto VOP.

5.3. Užívateľ súhlasí s tým, že poskytovateľ je oprávnený pred začatím poskytovania Služby meniť resp. posunúť termín začatia poskytovania Služby z oprávnených dôvodov (napr. nízky počet prihlásených, choroba lektora, zásah vyššej moci).

5.4. Užívateľ sa okamihom registrácie a/alebo začatím užívania služby zaväzuje, že ich bude užívať v súlade s VOP, právnymi predpismi a pokynmi poskytovateľa. Porušenie VOP Užívateľom oprávňuje Poskytovateľa na okamžité prerušenie a/alebo zastavenie poskytovania Služby a k zablokovaniu prístupu Užívateľa k Službe bez nároku na vrátenie ceny. Nárok poskytovateľa na náhradu škody tým nie je dotknutý.

5.5. Užívateľ berie na vedomie a súhlasí, že jeho osobné údaje poskytnuté v prihláške a v súvislosti s poskytovaním Služby budú spracúvané Poskytovateľom ako prevádzkovateľom. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov, právach dotknutej osoby a podmienkach ochrany súkromia sú uvedené v samostatnom dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, ktorý je dostupný na webovej stránke Poskytovateľa https://novatraining.sk/ochrana-osobnych-udajov/ a tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP. Odoslaním prihlášky Užívateľ potvrdzuje, že sa s týmito Zásadami oboznámil.

5.6. Pri zrušení Služby zo strany Poskytovateľa alebo pri podstatnej zmene programu Služby (napr. zásadná zmena obsahu, výrazné skrátenie rozsahu) má Užívateľ právo žiadať o vrátenie zaplatenej ceny Služby alebo jej zodpovedajúcej časti, prípadne akceptovať náhradné riešenie ponúknuté Poskytovateľom (napr. iný termín, iný kurz). Za podstatnú zmenu sa spravidla nepovažuje zmena miesta konania v rámci toho istého mesta, zmena konkrétneho lektora pri zachovaní odbornosti, alebo menšie úpravy harmonogramu.

6. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA

6.1. Poskytovateľ poskytne Užívateľovi všetky dostupné organizačné informácie o Službe spravidla najneskôr deň pred dňom poskytovania Služby elektronicky na adresu Užívateľa.

6.2. V prípade zrušenia poskytovania Služby pred jej začatím zo strany Poskytovateľa, sa Poskytovateľ zaväzuje vrátiť Užívateľovi zaplatenú cenu za neposkytnutú Službu v plnej výške, prípadne poskytne Užívateľovi možnosť náhradného termínu poskytnutia Služby alebo iného adekvátneho riešenia.

6.3. V prípade, že nastanú akékoľvek okolnosti, ktoré Poskytovateľovi znemožňujú zabezpečiť poskytovanie Služby v pôvodne plánovanom rozsahu alebo termíne (napr. choroba lektora, technické problémy, nedostatočný počet účastníkov, zásah vyššej moci), je Poskytovateľ oprávnený zabezpečiť jeho zmenu (napr. termínu, miesta, lektora) alebo ho zrušiť. Tieto skutočnosti je Poskytovateľ povinný oznámiť Užívateľovi bez zbytočného odkladu. Ak Užívateľ najneskôr do štrnástich (14) dní od oznámenia o podstatných zmenách poskytovania Služby výslovne písomne nevyjadrí svoj nesúhlas s takýmito zmenami, považujú sa zmeny za odsúhlasené Užívateľom.

6.4. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zrušiť poskytovanie Služby najmä v prípade nedostatočného počtu prihlásených účastníkov nevyhnutného pre jej realizáciu.

7. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY, STORNO PODMIENKY A VRÁTENIE CENY

7.1. Užívateľ má právo odstúpiť od záväzne uzatvorenej zmluvy o poskytnutí Služby pred jej začatím, a to písomným oznámením (e-mailom alebo poštou) doručeným Poskytovateľovi. Pre posúdenie nároku na vrátenie ceny je rozhodujúci dátum doručenia oznámenia o odstúpení Poskytovateľovi.

7.2. Storno podmienky a nárok na vrátenie ceny:
    a) Ak je písomné oznámenie o odstúpení od zmluvy doručené Poskytovateľovi viac ako 15 kalendárnych dní pred plánovaným dňom začatia poskytovania Služby, Užívateľ má nárok na vrátenie už uhradenej ceny za Službu v plnej výške.
    b) Ak je písomné oznámenie o odstúpení od zmluvy doručené Poskytovateľovi 15 alebo menej kalendárnych dní pred plánovaným dňom začatia poskytovania Služby, Poskytovateľ má nárok účtovať storno poplatok vo výške 10 % z celkovej ceny Služby (kurzovného). Užívateľovi bude vrátená uhradená cena za Službu znížená o tento storno poplatok. Storno poplatok predstavuje paušálnu náhradu časti nákladov, ktoré Poskytovateľovi vznikli v súvislosti s prípravou účasti Užívateľa a s blokovaním miesta na Službe.
    c) Ak Užívateľ odstúpi od zmluvy v deň plánovaného začatia poskytovania Služby alebo kedykoľvek po tomto dni, alebo ak sa na poskytovanie Služby nedostaví bez predchádzajúceho písomného odstúpenia doručeného Poskytovateľovi podľa písm. a) alebo b) tohto bodu, stráca nárok na vrátenie uhradenej ceny za Službu. Celá uhradená cena v takomto prípade pripadá Poskytovateľovi ako kompenzácia za vzniknuté náklady a neobsadené miesto.

7.3. Prerušenie účasti počas Služby: Ak Užívateľ po začatí poskytovania Služby preruší svoju účasť z akýchkoľvek dôvodov na svojej strane (napríklad zdravotné dôvody, zmena pracovného pomeru, osobné dôvody a pod.), nemá nárok na vrátenie zaplatenej ceny Služby ani jej časti. Poskytovateľ môže (ale nie je povinný) na základe individuálneho posúdenia konkrétnej situácie a svojich prevádzkových možností ponúknuť Užívateľovi možnosť dokončiť Službu alebo jej časť v inom termíne; na takéto riešenie však Užívateľ nemá právny nárok a závisí výlučne od rozhodnutia Poskytovateľa.

7.4. Vymeškanie časti Služby (napr. niekoľkých hodín alebo dní) zo strany Užívateľa bez ohľadu na dôvod nie je dôvodom na zníženie alebo vrátenie ceny za Službu. Poskytovateľ nie je povinný zameškané učivo individuálne preberať s Užívateľom.

8. OSOBITNÉ PODMIENKY PRE ÚČASTNÍKOV FINANCOVANÝCH CEZ ÚRAD PRÁCE

8.1. Tieto osobitné podmienky sa vzťahujú na Užívateľov, ktorým bola schválená úhrada ceny Služby (kurzovného) alebo jej časti prostredníctvom príspevku z príslušného Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚP) v rámci niektorého z projektov alebo nástrojov aktívnej politiky trhu práce.

8.2. Užívateľ berie na vedomie, že úhrada ceny Služby zo strany ÚP je podmienená splnením viacerých podmienok stanovených ÚP a Poskytovateľom. V prípade, že ÚP neuhradí Poskytovateľovi plnú dohodnutú cenu Služby alebo jej časť z akéhokoľvek dôvodu spočívajúceho na strane Užívateľa, je Užívateľ povinný uhradiť Poskytovateľovi neuhradenú sumu (rozdiel medzi dohodnutou cenou a sumou uhradenou ÚP, prípadne celú cenu, ak ÚP neuhradí nič) zo svojich vlastných finančných prostriedkov. Medzi takéto dôvody na strane Užívateľa patria najmä (ale nie výlučne):
    a) nepodanie žiadosti o úhradu príspevku na ÚP riadne a včas, vrátane všetkých požadovaných dokumentov a príloh;
    b) nedodržanie podmienok stanovených v dohode medzi Užívateľom a ÚP alebo v interných predpisoch ÚP;
    c) nedodržanie podmienok účasti na Službe stanovených Poskytovateľom v týchto VOP (napr. pravidlá správania, dochádzka);
    d) prekročenie maximálnej povolenej miery absencie na Službe, či už ospravedlnenej alebo neospravedlnenej, ak táto absencia vedie k odmietnutiu úhrady zo strany ÚP;
    e) predčasné ukončenie účasti na Službe zo strany Užívateľa pred jej riadnym absolvovaním;
    f) neúspešné absolvovanie Služby (napr. neúspešné zloženie záverečnej skúšky, ak je relevantná a podmienkou úhrady zo strany ÚP);
    g) akýkoľvek iný dôvod vyplývajúci z konania alebo opomenutia Užívateľa, ktorý má za následok neposkytnutie alebo krátenie príspevku zo strany ÚP.

8.3. V prípade vzniku povinnosti Užívateľa uhradiť cenu Služby alebo jej časť podľa bodu 8.2, Poskytovateľ písomne (e-mailom alebo poštou) vyzve Užívateľa na úhradu dlžnej sumy. Užívateľ je povinný túto sumu uhradiť Poskytovateľovi v lehote 15 kalendárnych dní od doručenia výzvy na účet uvedený vo výzve.

8.4. Ak si Užívateľ nesplní svoju povinnosť uhradiť dlžnú sumu podľa bodu 8.3 riadne a včas, dostáva sa do omeškania. Poskytovateľ má v takom prípade nárok na úrok z omeškania v zákonnej výške a zároveň si môže uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý, aj začatý, deň omeškania. Uplatnením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Poskytovateľa na náhradu škody, ktorá mu vznikla v dôsledku porušenia povinnosti Užívateľom, a to aj vo výške presahujúcej zmluvnú pokutu.

9. ZMLUVA UZATVÁRANÁ NA DIAĽKU A POUČENIE O PRÁVE NA ODSTÚPENIE (PRE SPOTREBITEĽOV)

9.1. Ak je Užívateľom fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej len „Spotrebiteľ“), a zmluva je uzatvorená výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Poskytovateľa a Spotrebiteľa (napr. cez webovú stránku, e-mail), vzťahujú sa na takúto zmluvu príslušné ustanovenia Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), upravujúce zmluvy uzatvárané na diaľku.

9.2. Spotrebiteľ berie na vedomie, že predmetom zmluvy podľa týchto VOP je poskytovanie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času (vzdelávacie kurzy, školenia, semináre), ktoré sa poskytujú v dohodnutom termíne alebo v dohodnutej lehote. Podľa § 55 ods. 1 písm. l) Zákona o ochrane spotrebiteľa, Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od takejto zmluvy v zákonnej 14-dňovej lehote bez udania dôvodu, ktorá by mu inak pri zmluvách uzavretých na diaľku podľa § 52 Zákona o ochrane spotrebiteľa prináležala.

9.3. Možnosť Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (stornovať svoju účasť) pred začatím poskytovania Služby sa preto riadi výlučne podmienkami a lehotami uvedenými v článku 7 týchto VOP.

10. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADU A ŠKODU

10.1. Poskytovateľ nezodpovedá za bezchybné fungovanie svojich internetových stránok, za rýchlosť internetového pripojenia Užívateľa a takisto za to neposkytuje žiadnu záruku (relevantné najmä pri on-line formách Služieb).

10.2. Zodpovednosť Poskytovateľa voči Užívateľovi v prípadoch prerušenia alebo obmedzenia poskytovania Služby z dôvodov na strane Poskytovateľa je obmedzená len na zodpovednosť vynaložiť primerané úsilie na obnovenie poskytovania Služby. Túto povinnosť Poskytovateľ nemá v prípade úplného zastavenia poskytovania Služby z dôvodov uvedených v týchto VOP (napr. zrušenie kurzu).

10.3. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za straty a škody na majetku alebo zdraví Užívateľa vzniknuté počas poskytovania Služby, pokiaľ tieto neboli spôsobené priamym zavinením Poskytovateľa alebo jeho zamestnancov. Odporúča sa, aby mal Užívateľ uzavreté primerané poistenie.

10.4. Užívateľ zodpovedá za škodu, ktorú spôsobí svojím konaním Poskytovateľovi alebo tretím osobám počas účasti na Službe.

11. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)

11.1. Spotrebiteľ (definovaný v bode 9.1) má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu (napríklad e-mailom na info@novatraining.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva.

11.2. Ak Poskytovateľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

11.3. Príslušným subjektom na ARS je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava 27, web: www.soi.sk, alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov ARS vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na www.mhsr.sk).

11.4. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie ARS spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh možno podať aj elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov online (RSO), ktorá je dostupná na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

11.5. ARS sa týka iba sporu medzi Spotrebiteľom a Poskytovateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo s ňou súvisiaceho. ARS sa týka len zmlúv uzavretých na diaľku. ARS sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

12. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

12.1. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov Užívateľov Poskytovateľom, vrátane práv dotknutých osôb, sú upravené v súlade s platnými právnymi predpismi (najmä Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 - GDPR a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov) v samostatnom dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP a je dostupný na https://novatraining.sk/ochrana-osobnych-udajov/.

13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

13.1. Právne vzťahy medzi Poskytovateľom a Užívateľom neupravené týmito VOP alebo individuálnou písomnou zmluvou sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka (ak je Užívateľ spotrebiteľom) alebo Obchodného zákonníka (ak Užívateľ nie je spotrebiteľom) a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

13.2. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 28.04.2025. Nadobudnutím účinnosti týchto VOP strácajú platnosť všetky predchádzajúce VOP Poskytovateľa.

13.3. Aktuálne znenie VOP je nepretržite zverejnené na webovej stránke Poskytovateľa www.novatraining.sk a v tlačenej podobe sú k dispozícii na vyžiadanie v sídle Poskytovateľa.

13.4. Poskytovateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto VOP. Zmena VOP je účinná dňom jej zverejnenia na webovej stránke Poskytovateľa www.novatraining.sk, pokiaľ nie je uvedený neskorší dátum účinnosti. Na zmluvné vzťahy uzatvorené pred účinnosťou nových VOP sa vzťahujú VOP platné v čase uzatvorenia zmluvy, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodnú inak.

13.5. Ak sa niektoré ustanovenie týchto VOP stane alebo bude prehlásené za neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, nedotýka sa to platnosti, účinnosti a vykonateľnosti ostatných ustanovení VOP. Zmluvné strany sa v takom prípade zaväzujú nahradiť neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie novým ustanovením, ktoré sa svojím účelom a zmyslom čo najviac približuje pôvodnému ustanoveniu.

13.6. V prípade, že bola medzi Poskytovateľom a Užívateľom uzatvorená aj samostatná písomná zmluva, majú ustanovenia tejto písomnej zmluvy odlišné od ustanovení týchto VOP prednosť pred VOP.

13.7. Akékoľvek spory vzniknuté na základe zmluvy uzatvorenej podľa týchto VOP alebo v súvislosti s ňou sa zmluvné strany pokúsia riešiť prednostne dohodou. Ak nedôjde k dohode, spory budú riešené pred vecne a miestne príslušným súdom v Slovenskej republike, pokiaľ právne predpisy (napr. ochrana spotrebiteľa) neustanovujú inak.


Aktualizované: 28.04.2025, Košice